Κωνσταντινιά Παπαδοπούλου Εργοθεραπεύτρια
BΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
- Επιθυμία του χρήστη
- Συνεργασία και αποδοχή από την οικογένεια και το ευρύτερο περιβάλλον της
- Οι ανάγκες του χρήστη
- Κόστος του συστήματος
- Προδιαγραφές του λογισμικού – προγράμματος. Ευέλικτο ως προς τις ρυθμίσεις του ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του καθένα (καθολικός σχεδιασμός). Για παράδειγμα αυξομείωση ήχου, επίπεδα δυσκολίας αν αφορά παιχνίδι, μεταβολή ταχύτητας-τρόπου ενίσχυσης-χρόνου αναμονής
ΣΤΑΔΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
- Δοκιμή
- Εφαρμογή
- Εκπαίδευση
- Παρακολούθηση
ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΜΥΘΟΣ : Αν χρησιμοποιήσει την υποστηρικτική τεχνολογία, ο χρήστης μας θα επαναπαυθεί στην “ευκολία” και δεν θα καταβάλει την απαιτούμενη προσπάθεια για να περπατήσει ,να μιλήσει κ.α.
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ :Η τεχνολογία απελευθερώνει το δυναμικό του κάθε ανθρώπου όταν αυτό εγκλωβίζεται από οποιαδήποτε αιτία. Συμβάλει και ενθαρρύνει την ενεργό δράση με το περιβάλλον του.
ΜΥΘΟΣ : Είναι πολύ μικρό το παιδί για να παίζει με ηλεκτρονικά παιχνίδια.
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ :Το παιδί που εμποδίζεται να παίξει,να γράψει και να επικοινωνήσει θα στερηθεί τα βασικά στάδια της ανάπτυξης του.
Δεν υπάρχει λοιπόν όριο ηλικίας μπορεί να ξεκινήσει με απλά παιχνιδάκια δράσης-αντίδρασης (μπαταρίας-διακόπτη) ακόμη και από 6-9 μηνών.
ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
- Αυτόνομο κέντρο-μονάδα
- Διαμορφωμένος χώρος με πλήρη εξοπλισμό
- Ομάδα εργασίας από διοικητικό προσωπικό,επιστημονικό-
θεραπευτικό (Εργοθεραπευτή , Λογοθεραπευτή,Ειδικό παιδαγωγό,Προγραμματιστή,Τεχνικό πληροφορικής) με εξειδίκευση στην Υποστηρικτική Τεχνολογία - Χρηματοδότηση από την πολιτεία ή άλλες οργανώσεις ώστε να υπάρχει πρόσβαση για τον καθένα
- Συλλογική συνείδηση όλων των μελών που συμμετέχουν στην ομάδα